Bloemenplukweide open dit weekend!

Foto Gabrielle ( deelnemer Plukweide)

Dit week-end luiden we graag samen met jullie de vakantie in! Daarom mag je donderdag, vrijdag en zaterdag los komen plukken voor 5 euro per boeket.

Ben je pioniersdeelnemer van de Plukweide dan mag je dit week-end een vriendin of vriend meenemen en die mag ook komen plukken!

We zoeken nog iemand die in de week 28 juli t/m 4 augustus op de Plukweide wilt passen!

Het zou vooral fijn zijn als die iemand er op de geopende dagen zaterdag 28 juli, donderdagavond 2, vrijdag 3 en zaterdag 4 augustus op de tuin aanwezig zou kunnen zijn om plukkers de weg te wijzen en te vertellen hoe het werkt. Je kunt zelf natuurlijk lekker een boekje lezen in de schaduw bij de pipowagen of wat kleine tuinklusjes doen. Lijkt dit jou leuk? Stuur ons dan even een mailtje of spreek me aan op de tuin.

Bloemenplukweide <info@plukweide.nl> aan de Belgiëlaan.
Tot Pluks op de weide!
Zonnige groet,

Myrthe

Een blik terug

Elke week worden we weer verrast en staat er nog een soort in bloei, zijn de bloemen en planten weer hoger, of is er weer meer varieteit. Zo ontdekte we 2 weken geleden de eerste zonnehoed (een speciale soort met een donker roodbuin hart en gele vegen naar de uiteinden), die hadden we eigenlijk ietsje later verwacht maar is door de warmte al wat eerder opengesprongen. En ontdekte we deze week de eerste Dahlia’s! We hebben meerdere soorten en kleuren dus zeker een bezoekje waard! Ze staan achterin naast de roze gemeleerde Cosmea. Sommige Dahlia’s zijn nog wat kort, maar als we de bloeiende bloemen blijven knippen dan zullen de stelen naar verwachting nog wat strekken.

Als je komt plukken en je komt uitgebloeide bloemknoppen tegen, dan mag je ze er bij alle soorten uit knippen! Zo houden we de planten actief en kunnen we zo lang mogelijk plezier hebben van de soorten.

Ik kan het me al bijna niet meer voorstellen dat we pas 3,5 maand geleden zijn begonnen met ploegen en zaaien!

Een aantal van jullie mochten we ontmoeten op onze eerste open dag toen het veld net geploegd was. Onvoorstelbaar ook dat exact 3 maanden geleden de zonnebloem plantjes 1 cm boven de grond uitpiepten en nu ruim 2 meter hoog boven alle bloemenpaden uitreiken. Natuurlijk hebben we samen hard gewerkt, maar ook veel lof gaat uit naar de zon die onze plantjes de kracht gaf om te groeien en ons ‘zacht’ ( 😉 ) ratelende waterpompje.

De pompoenen groeien ook hard ondanks de droogte! De bordjes op de foto zijn eigenlijk op het moment al helemaal overwoekerd. Het word straks nog een waar speurderspel om de pompoenplanten uit elkaar te halen. Als je binnenkort komt kijken zul je zien dat er al pompoenen zijn gevormd. De meeste oranje pompoenen hebben nu de grootte van een sinaasappel. Heb je nog geen adoptie pompoen, maar zou je er wel graag een willen? We zetten nog met liefde bordjes bij de planten langs het pad.

Blik in de toekomst

En om in de pompoenen sferen nog even te blijven.
Zondag 7 oktober organiseren we een oogstfeest!

Deze dag kunnen naar alle waarschijnlijkheid al wat eerste pompoenen geoogst worden. Er zal heerlijke pompoensoep staan te pruttelen in een grote pan boven een houtvuurtje, er zullen hartige en zoetige pompoentaarten en hapjes zijn. De eco-ring zal zorgen voor drankjes en muziek. We hopen dat de wereldtuin ook zal aansluiten met eventueel muziek en lekkere zaken.

Hopelijk kunnen we dan nog wat laatste najaars bosjes bloemen plukken. En natuurlijk om door ons aangelegde bloemen doolhof te dwalen en rennen!

Mocht je het leuk vinden om deze dag ook iets te doen, spelen, organiseren stuur ons dan even een mailtje.