Buurtcamping zoekt vrijwilliger kerngroep

We gaan van start! De Buurtcamping slaat zijn tenten op in het Molenpark in Molenwijk.

Op vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 juli 2019 wordt een deel van het Molenplaspark omgetoverd in een heuse camping. De Buurtcamping wordt gehouden voor en georganiseerd door (in principe) bewoners van Molenwijk.

Om dit kampeerweekend tot een doorslaand succes te maken is de hulp nodig van vele buurtbewoners, want we doen alles zelf. Door samen te organiseren en als slotstuk te kamperen gaan we verbinding leggen tussen heel veel wijkbewoners.
De organisatie komt in handen te liggen van een kerngroep (ongeveer 6 tot 7 mensen), die ieder een onderdeel van het totaalpakket gaan regelen. Een paar facetten zijn al ingevuld: de penningen zijn in goede handen, de promotie wordt verzorgd, er gaan vrijwilligers gezocht worden en de vergunningen zijn aangevraagd. Er is al een mooi bedrag aan subsidie van de gemeente Haarlem ontvangen en andere bronnen worden aangeboord.

Wat we dringend nodig hebben in de kerngroep is iemand die de productie kan verzorgen en iemand die de programmering van het weekend gaat regelen.
Productie wil zeggen: zorgen voor de aanleg van alle benodigde onderdelen: indeling van de tentplaatsen, aanleg stroom, toiletten, hoofdtent, bewegwijzering, etc.

Programmering is: wat gaan we doen? Hoe gaan we dat regelen? Wie worden daarbij gevraagd? (te denken valt aan sportbeoefening, verhalen vertellen, speurtocht, ecologische wandeling in het park, samen eten, enz.). Alles wordt gedaan door en voor mensen uit de wijk. We verwachten dat veel mensen zich gaan melden om iets op te pakken, maar iemand moet dit coördineren.
Meer informatie over de Buurtcamping vindt u op: https://debuurtcamping.nl/.

Heeft u er zin in om een van deze twee functies op te pakken, meld u dan aan via: buurtcamping@wijkraadmolenwijk.nl en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.