Centrum Schalkwijk on Tour

Melez
28 september 2019 – aanvang: 13.00 uur

Ook na de vakantie gaan we weer door met onze concertseries. Op 28 september zal de wereldmuziek centraal staan met de band Melez, bestaande uit studenten en oud-studenten van Codarts Rotterdam die klassieke en moderne invloeden met elkaar vermengen

Melez is een band die met een been in de traditionele volksmuziek uit West-Aziatische landen staat en met een ander been in de hedendaagse elektronische muziek. Melez streeft ernaar om verschillende culturen en disciplines, zoals muziek dans en design met elkaar te verenigen om zo Oosterse muziek open te stellen voor een breder publiek.

Instrumenten en zang worden traditioneel uitgevoerd om relevant te blijven voor een doorgewinterde luisteraar, terwijl andere aspecten van de muziek modern zijn om zo een publiek aan te spreken dat misschien niet vertrouwd is met deze muziekstijlen. Kortom het wordt een concert dat dé gelegenheid geeft om kennis te nemen van muziek uit andere culturen

Melez wordt gevormd door: Meg Davis (Vocals), Koen Baakman (Production and Synth), Hakan Uyrum (Ney), Marta Gonzalez (Cello) en Jacobus Thiele (Percussion)

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden op het plein voor de voormalige V&D in het Centrum Schalkwijk.