Vrijdag 5 juli verhalen in de zandbak

Vrijdagavond 5 juli en 2 augustus 20.30 tot 21.30 het Zandbaktheater in het Molenpark in de Molenwijk van Schalkwijk. Vertellers, muzikanten en zangers treden voor u op. Neem je drankje en knabbeltje en een kussentje mee. Een lichtje maakt het extra sfeervol! Na afloop gaat de hoed rond voor een vrijwillige bijdrage.

5 juli m.m.v. De Gitaarshop Heemstede. En Christine  en haar 5 mannen 2 augustus m.m.v. stem en klankkunstenares Marca        Bahlmann en???

Op 24 maart is er weer een verteltheater in De Blauwe Salon. Het thema van deze middag is: Op zoek naar je bestemming.  Deze keer is Hanneke van Wieringen gastvertelster zij verhaalt hoe een besloten gemeenschap met nieuwelingen omgaat. Nico vertelt het verhaal Hoe de bochelaar zijn bochel verloor, een verhaal van Willem Glaudemans. Maya vertelt het verhaal van de indiaan Vandera die onder druk van het stamhoofd moet beslissen over zijn toekomst. De muzikale omlijsting wordt verzorgd door stem en klank kunstenares Marca Bahlmann.

Aanvang 14.30. Vanaf 14.00 ben je welkom! Na afloop wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd. Reserveren gewenst! 06 12525641

Adres: Engelenburg 339 Haarlem.  Bus 73, halte Schuilenburg uitstappen. deblauwekom@planet.nl     www.deblauwekom.nl

24 maart is de laatste voorstelling van het winterseizoen 2018/2019

Wij zijn te zien op you tube!

Via onderstaande link kun je op you tube delen van onze voorstelling van 24 februari jl. zien!

Op zondag 24 februari staat het verteltheater De Blauwe Salon in het teken van de liefde. Deze middag worden er avontuurlijke en ontroerende liefdesverhalen verteld, door Maya Plas en Nico van den Raad.

Nico vertelt hoe hij in een stationsrestauratie zijn jeugdliefde tegen komt, ze maken een afspraak. Nostalgisch en humoristisch.

In het tweede verhaal verteld hij over twee jongen mensen uit ver vervlogen tijden die verliefd zijn, haar ouders maken hun relatie onmogelijk. Romantisch en avontuurlijk.

Maya ’s verhaal gaat over en jonge man die zijn levensbestemming heeft gevonden maar onverwacht op reis gaat en een geheim over zijn moeder ontdekt dat van invloed is op zijn toekomstplannen. Avontuurlijk en ontroerend.

Muziek: Karin de Haan zingt o.m. door Nico geschreven liefdesgedichten en wordt op gitaar begeleidt door Dick Bartels.

Aanvang 14.30, vanaf 14.00 ben je welkom! Na afloop wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd. Reserveren gewenst! 06 12525641

Adres: Engelenburg 339 Haarlem.  Bus 73 stopt praktisch voor de deur, halte Schuilenburg uitstappen.

Graag tot ziens!

Maya en Nico

Volgende Blauwe Salon:

De laatste van het winterseizoen 2018/2019.

Zondagmiddag 24 maart as. staat in het teken van Wereldverteldag.

De verhalen worden verteld door Maya Plas en Nico van den Raad en gastvertelster Hanneke van Wieringen. Muzikale bijdrage door Marca Bahlmann stem en klank kunstenaar. Meer informatie volgt.

Op 27 januari is er weer een verteltheater in De Blauwe Salon. Het thema van deze middag is: Verhalen voor onderweg. Deze keer is Els van Wieringen onze gast, zij speelt de door Nico voor haar geschreven monoloog Uit balans.

Nico vertelt het verhaal De twee heuvels over hoe een man omgaat met geluk en verdriet. Maya vertelt een verhaal van Khaled Hosseini. De rode draad in de verhalen is dat het hoofdpersonage met ingrijpende situaties wordt geconfronteerd en voor moeilijke keuzes komt te staan.

Adres: Engelenburg 339 Haarlem.  Bus 73 stopt voor de deur, halte Schuilenburg uitstappen.

Volgende Blauwe Salon:

Zondagmiddag 24 februari, met liefdesverhalen. De muzikale omlijsting wordt verzorgd door Dick Bartels (gitaar) en Karin de Haan (zang). Meer informatie volgt.

Tweede Kerstdag om 14.30 vertelt Nico  een Italiaanse kerstlegende over een oude clown die op kerstavond nog eenmaal wil schitteren en Maya´s verhaal gaat over  over een eenvoudige jongen die aan het hof van de koning met jaloezie en achterdocht te maken krijgt. Gastvertelster Hanneke van Wieringen presenteert een zelfgeschreven verhaal over een man die op kerstavond  met een rijk gevuld kerstpakket op een koud en leeg station strandt. In de wachtkamer zit o.m. een vrouw met een ratje in haar mantel.

Feestelijke afsluiting!

Maya en Nico

Vanaf 14.00 ben je welkom! Na afloop wordt een  vrijwillige bijdrage gevraagd. Reserveren gewenst! 06 12525641

Volgende Blauwe Salon:
Zondagmiddag 27 januari met nieuwe verhalen met improvisaties van de stem en klank kunstenaar Marca Bahlmann en gastoptreden Els van Wieringen, zij speelt de monoloog Uit balans die Nico voor haar heeft geschreven. Meer informatie volgt.