Kamerkoor Les Moucherons zingt Earth Song

“Earth Song” een Ode aan de aarde.

Zaterdag 12 oktober 2019 20:00 u. Ontmoetingskerk Schalkwijk
Zondag 13 ok tober 2019 15:00 u. Dorpskerk Santpoort Noord.

Kaart verkoop vanaf 3 september via www lesmoucherons.nl en vooraf gaand aan de concerten aan de zaal , respectievelijk 15 en 17 euro.

In het Angelsaksische programma van het kamerkoor staat de aarde centraal. Aanleiding is het iconisch beeld van de Amerikaanse astronauten die als eerste mensen 50 jaar geleden onze planeet
achter de maan zagen opkomen. De aarde die ooit is ontstaan en symbolisch weergegeven in het boek Genesis. De aarde geschapen in 7 dagen door het koor bezongen in het opus van Aaron Copland “In the beginning” met mezzosopraan Ellen van der Ham als solist en Gerrie Meijers op piano.
De aarde ook als begraafplaats met het “Funeral sentences” van Henry Purcell.  Het meditatief werk “Earth seen from above” van Meredith Monk beziet de aarde van enige afstand.
Bij dit werk ziet u tijdens het concert via een speciaal door Chris Wenting ontworpen videopresentatie.
Tot de overige werken behoren o.a. composities van Alec Roth die Hymn to Gaia voor het koor ter beschikking stelde terwijl officiële publicatie ervan pas ná ons concert plaats vindt . Een première dus! We zingen ook muziek van Gerald Finzi, Frank Ticheli en Samual Barber. Het koor
werkt weer samen met de regisseuse Natasja Schulte. Het project staat onder muzikale leiding van de dirigente Antje de Wit.