Korendag Centrum Schalkwijk

Vanaf 10:30 uur

Het programma:

Koor: Get together again

Onder leiding van dirigent Marieke Zondervan en pianist Jaap Brackman zingt dit enthousiaste koor verschillende stijlen gospel. Gospel is een muziekgenre in de christelijke muziek. Van traditioneel gospel tot aan Afrikaans gospel, dit koor heeft een zeer gevarieerde repertoire.

Koor: De Shuffles

Popkoor Haarlem Shuffle is een koor met repertoire uit de jaren 60 tot en met het heden. Het plezier in zingen staat bij deze groep zingers voorop, maar daarnaast werkt dit koor ook met veel energie aan een mooie samenklank.

Koor: Music all in

Music All In is een vrouwenkoor en wordt gedirigeerd door Arjen Busscher en begeleid door een nieuw koorlid, pianist Borislav (student aan het conservatorium in Amsterdam( Op dit moment telt het koor 27 vrouwen in de leeftijd van 27 tot 87 en wordt er muziek gezongen uit alle tijden en alle genres.

Koor: Coro Cantoro

Hoofddoel van Coro Cantoro is bijdragen aan het verbreiden van de Afro-Cubaanse en Zuid-Amerikaanse zang en muziek, waarbij plezier in het zingen centraal staat. De universele taal van de zang/muziek draagt volgens Coro Cantoro bij aan het slaan van bruggen tussen de diverse culturen. Vandaar de veel gehoorde uitspraak van Jorge Martínez Galán: “Doe maar lekker zingen!”

Koor: Beachpop Singers

Jong en oud: iedereen kan meezingen met de hitjes van popkoor Beachpop Singers. Dit vrolijke koor uit Zandvoort wordt gedirigeerd door Arno Westerburger en begeleid door Bobo op de piano, Tom op de drums en door Ralf met zijn gitaar.

Koor: Voices collective

Voice Collective is een gezellig koor met een leuk en swingend vierstemmig repertoire. Met pop en musicalnummers, van populair tot musical en van Queen tot de West Side Story.

Koor: Amsterdams Turks Volksmuziek koor

Bij het Amsterdams Turks Volksmuziek koor is het er een algemene instelling: iedereen is welkom! Dit koor werkt mee aan initiatieven om met muziekliefhebbers, amateur zangers samen te zingen.

Koor: Close2U

Vocaal ensemble Close2u uit Beverwijk is opgericht in 2006 en bestaat uit 22 enthousiaste zangers en zangeressen. Het repertoire van Close2u is zeer gevarieerd, van uitdagende meerstemmige arrangementen van jazzy ballads tot swingende pop. Dit wordt capella gezongen of met pianobegeleiding.