Schalkwijk Klassiek in Kerstsfeer

22 december 2018. In deze laatste serie gaan we, hoe kan het anders, muziek in kerstsfeer laten horen. In een heel speciale combinatie van zang, hobo, fagot en harp word u in de kerststemming gebracht met muziek van Jolivet en Bach maar ook traditionele Nederlandse en internationale kerstliederen zullen ten gehore worden gebracht.

De vier musici hebben elkaar gevonden op het Conservatorium van Amsterdam, maar zijn afkomstig uit diverse landen. Alba Roorda Martinez neem de zang voor haar rekening. Zij is in Nederland geboren maar heeft een Spaanse achtergrond. Maria Josefa Contreras Games speelt hobo en komt uit Spanje. De fagot wordt gespeeld door Marco António Couceiro Goncalves. Hij is afkomstig uit Portugal en Juan Sebastián, uit Colombia, bespeelt de harp.
De musici hebben al een grote staat van dienst en vele nationale en internationale prijzen gewonnen.

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden in de Wereldmuziekschool bij de voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk.

Volgende concerten in Haarlem, Schalkwijk:
• 26 januari Schalkwijk Klassiek 13.00

Dit concert is tot stand gekomen in samenwerking met het winkelcentrum Schalkwijk, Stichting Culturele Activiteiten Schalkwijk (SCAS), het Conservatorium te Amsterdam (klassiek) en het Conservatorium van Rotterdam, Codarts (wereldmuziek).