Winkelcentrum Schalkwijk Klassiek

Pianorecital van Illia Fialko
Zaterdag 26 oktober 2019 – aanvang: 13.00 uur

Op 26 oktober zal in de serie ‘Schalkwijk Klassiek’ de piano weer centraal staan. Het concert zal worden gegeven door Illia Fialko. Illia is in 2000 geboren in een muzikale familie in de Oekraïne. Tussen 2007 en 2018 heeft Illia zijn opleiding gevolgd aan de Lysenko Academie in Kiev. Gedurende zijn studie aan deze instelling heeft hij verschillende laureaten ontvangen in internationale competities en begon hij ook met optredens in binnen- en buitenland.

Tijdens het International Kamermuziek Festival, georganiseerd door Anna Fedorova in Ede en verschillende concerten en masterclasses in Nederland kwam hij tot de conclusie dat hij zijn droom kon verwerkelijken door in Nederland te gaan studeren. En inmiddels studeert hij bij de bekende pianist Naum Grubert aan het Conservatorium in Amsterdam.
Illia zal de volgende stukken spelen: de sonate in F major van Hayden; 22 preludes van Chopin en L’isle Joyeuse van Claude Debussy

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden in het Schalkwijk Theater op het plein voor de voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk.

Hier de flyer.