Winkelcentrum Schalkwijk Klassiek

Victor Naranjo – Zaterdag 29 februari 2020 – aanvang: 13.00 uur

In de serie Schalkwijk Klassiek zal op zaterdag 29 februari een concert worden gegeven door de Spaanse pianist Victor Naranjo. Hij zal stukken spelen van Schubert en Rachmaninov. Gezien zijn staat van dienst belooft dit een bijzonder concert te worden

Victor is geboren op Las Palmas de Gran Ganaria en heeft zijn eerste pianolessen van zijn moeder ontvangen. Op 8-jarige leeftijd werd hij toegelaten op het conservatorium van Las Palmas en vervolgde daar zijn pianostudie. Hij heeft zijn bachelor gehaald op het CSM Bonifacio Gil in Badajoz waar hij cum laude afstudeerde. Na zijn bachelor heeft hij verschillende masterklassen gevolgd onder andere Pascal Nemirovsky, Boris Gilsburg, Enrico Pace en vele anderen.
Ook aan prijzen heeft het hem niet ontbroken, bijvoorbeeld de eerste prijs in de Young Musician Competition in Extramadura, de eerste prijs op het Internationaal Piano Concours in Fundao (Portugal) en de Vrienden Cultuur Prijs in Tilburg.
Hij heeft concerten gegeven in Spanje, Zweden, Denemarken, Frankrijk en Nederland.
Niet onvermeld mag worden dat hij ook een aantal beurzen heeft ontvangen waaronder ook een beurs van de Jacques Vonk Stichting als beste binnenkomende masterstudent van het Conservatorium in Amsterdam. Daar is hij zijn master aan het afronden bij David Kuyken.

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden in het Schalkwijk Theater op het plein voor de voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk.