Winkelcentrum Schalkwijk On Tour

26 mei 2018 – aanvang : 13.00 uur

In onze muzikale wereldreis presenteert De Stichting Culturele Activiteiten Schalkwijk op zaterdag 26 mei muziek uit Cuba.
Na concerten uit Argentinië en Spanje blijven nog even in de Latijnse sferen en gaan naar Cuba. Naast de
bekende Cubaanse melodieën zal ook zeker stil worden gestaan bij de salsa en bij een wellicht voor ons minder bekend genre “Son”.

Son” is een muziekstijl uit het oostelijk deel van Cuba, ontstaan in de tweede helft van de 19e eeuw. In deze muziek klinkt enerzijds de zang uit Spanje door maar anderzijds ook de ritmes uit Afrika.

De band bestaat uit: Isabel Bermejo, zang; Lami Nam, piano; Lauriane Ghils, percussie en Marta Gonzales, Cello.

De dames zitten alle vier in hun masterfase op Codarts in Rotterdam en de eerste drie hebben enkele weken geleden in een groter ensemble van Codarts een optreden gehad bij Vrije Geluiden, het muzikale zondagochtendprogramma van de VPRO.

Als dit optreden een voorbode is van datgene dat we kunnen verwachten dan zal het een swingende middag worden

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden op het plein voor voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk.

Hier de flyer