Winkelcentrum Schalkwijk on tour

We gaan naar Turkije

21 juli 2018 – aanvang : 13.00 uur

In onze muzikale wereldreis presenteert De Stichting Culturele Activiteiten Schalkwijk op zaterdag 21 juli muziek uit Turkije.
Na concerten uit Argentinië en Cuba gaan we nu een andere richting op en bevinden ons dichter bij huis.

Studenten van Codarts uit Rotterdam zullen op deels traditionele en deels hedendaagse muziekinstrumenten verschillende vormen van Turkse muziek laten horen. De nadruk van de muziek ligt vooral op Midden en Oost Anatolië.
Harun Kaplan zal de Kabak Kemane bespelen. Dit is een soort knieviool die gemaakt is van een kalebas.
Megan Davis draagt zorg voor de zang en percussie.
Alparslan Deniz zal de Baglama bespelen. Dit instrument wordt ook wel Saz genoemd en is aan de luit verwand.
Marta Gonzales zal de cello bespelen.

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden op het plein voor voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk.

Hier de flyer