Vrijwilligers voor De Zonnebloem

De Nationale Vereniging de Zonnebloem is de organisatie die zich inzet voor het welzijn van mensen met een fysieke beperking door leeftijd, ziekte of handicap. Door huisbezoek en het organiseren van activiteiten verminderen we het risico op sociaal isolement en dragen we bij aan de kwaliteit van leven.

De afgelopen maanden is het vanuit de Zonnebloem in Schalkwijk behoorlijk stil geweest, nadat het voltallige bestuur en een grote groep vrijwilligers zijn vertrokken. We zijn druk bezig het netwerk weer op te bouwen en dat gaat al behoorlijk de goede kant op, maar we zoeken nog mensen die ons met de organisatie van ons vrijwilligerswerk willen helpen.

De contacten met vrijwilligers en deelnemers hebben we in heel Schalwijk verdeeld over 4 mensen: de wijkaanspreekpunten. Voor Molenwijk zoeken we iemand die deze verbindende taak op zich wil nemen.

Wat ga je doen?

•    het koppelen van mensen met een lichamelijke beperking (de deelnemers) die huisbezoek wensen, aan vrijwilligers, op basis van interesses en wensen
•    het administreren en coördineren van huisbezoeken: wie bezoekt wie?
•    het samenwerken en overleg voeren met andere contactpersonen van de wijk en het bestuur.
•    de mogelijkheid om te assisteren bij allerlei activiteiten voor de deelnemers

Wat vragen wij?
•    enthousiasme in het samenbrengen en coachen van deelnemers en vrijwilligers
•     plezier hebben in het vrijwilligerswerk en het leuk vinden om in een team je in te zetten voor de deelnemers
•    Je tijd en inzet, tussen de 2 en 4 uur per week, zelf in te delen

Wat stellen we daar tegenover?
•    erg leuk en afwisselend vrijwilligerswerk in een plezierige sfeer
•    veel waardering van zowel de deelnemers als je collega vrijwilligers
•    de mogelijkheid om deelnemers te begeleiden bij allerlei leuke uitstapjes
•    ondersteuning en diverse cursusmogelijkheden