Centrum Schalkwijk gaat klassiek extra

Het Artem Trio geeft een extra concert op 15 september om 13.00

Het Artem Trio, bestaande uit Natalia Szmydt (viool), Violetta González Tomàs (cello) en Maria López Belarte (piano), is in 2015 ontstaan uit een ensembleonderdeel van Codarts Rotterdam. Al sinds de eerste publieke optredens onderscheidt het trio zich met hun gepassioneerde, energieke en expressieve speelstijl. De brede interesse van het Artem Trio vertaalt zich in een repertoire van de klassieke periode tot de meest eigentijdse werken.
Het trio heeft al vele prijzen gewonnen, onder andere de eerste prijs op het kamermuziekfestival van Montserrat (Spanje). Optredens hebben onder andere plaatsgevonden in Frankrijk, Spanje en Nederland. Dit jaar is ook een live uitzending geweest van het trio op Radio 4.

Programma:

• Mozart: Piano Trio in G Majeur K. 564 (3 delen)
  • Turina: Piano Trio No. 2 op. 76 in B Mineur (3 delen)
  • Dvorak: Piano Trio No. 4 op. 90 “Dumky” (6 Delen)

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden op het plein voor het voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk of in de Muziekplaza op hetzelfde plein

Toegang is gratis (flyer)

Volgende concerten in Haarlem, Schalkwijk:
21 september Klassiek met de Hoboïste Itzel Mendez Martinez aanvang 13.00 uur
14 oktober Koffieconcert in de Ontmoetingskerk, aanvang 11.45
27 oktober Schalkwijk on Tour met muziek uit India
November Schalkwijk cultuurmaand met elke zaterdag muziek