Schalkwijk gaat Klassiek

Zaterdag 12 februari – Peter Trio in Centrum Schalkwijk

We gaan weer beginnen! Na een lange tijd, vindt eindelijk weer een klassiek optreden plaats in Centrum Schalkwijk. Op 12 februari om 13.00 uur geeft het Peter Trio de aftrap voor een nieuwe serie concerten.

Dit jonge trio, studenten van het conservatorium Amsterdam, bestaat uit Marta Pedreira Aldao op klarinet, Ines Lopez Gallagher op cello en Katie Yao Morgan. Het belooft een verrassend programma te worden waarin zij alle drie op uitmuntende wijze hun muzikale kwaliteiten kunnen laten horen.

Marta is opgeleid in Spanje aan het Conservatorium van La Coruna, Ines heeft een Iers-Spaanse achtergrond en studeerde aan het San Lorenzo de El Escorial in Madrid en Katie, tenslotte, heeft een Engels-Chinese achtergrond. Zij heeft onder andere gestudeerd aan de Yehudi Menuhin School. Alle drie hebben zij heeft meerdere prijzen gewonnen.

Tijdens het concert worden twee bijzondere stukken gespeeld, te weten het Grand Trio in E-flat, op36 van Anton Eberl en het Trio Miniaturen van Paul Juon.
Het optreden vindt plaats op het podium op het middenplein en er zal – uiteraard – rekening worden gehouden met de Corona voorschriften.

Dit concert is in stand gekomen met Stichting Culturele Activiteit Schalkwijk (SCAS), Conservatorium Amsterdam en Centrum Schalkwijk