Schalkwijk gaat Klassiek

Carlos Marin Mayo op 12 maart 14.00 in Schalkwijk Klassiek in Centrum Schalkwijk

Op zaterdag 12 maart zal in de serie Schalkwijk Klassiek in Centrum Schalkwijk een concert worden gegeven door de Spaanse pianist Carlos Marin Mayo. Carlos wordt door de media omgeschreven als een rijzende ster onder de pianisten, met een prachtige techniek en een verbazingwekkende muzikale volwassenheid. Het belooft daarom een prachtig concert te worden.

Het concert

Tijdens het concert zal hij een drietal stukken ten gehore brengen:

Beethoven: Sonata op. 7
Albeniz: Granada
Schuman: Canraval op. 9

Toegang is gratis —

Achtergrond

Carlos heeft verschillende prijzen gewonnen zoals de Hazen-Arturo Soria cometitie, de eerste prijs in het Ciudad de Albacete-Musicales Jeneunesse concours. In 2019 heeft hij de publieksprijs gewonnen in het Young Pianist Foundation Competition in Amsterdam.

Ondanks zijn jonge leeftijd heeft hij al een groot aantal concerten gespeeld over de gehele wereld, zoals in Spanje Groot-Brittantiƫ, Oostenrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. Ook heeft hij twee keer samengespeeld met legendarische pianiste Maria Joao Pires. In Nederland zijn optredens geweest in De Doelen in Rotterdam en Het Muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam.

Carlos Marin Mayo studeerde forrte piano bij Olga Pashchenko en volgde masterclasses bij onder andere Enrico Pace, Frank Wibaut, Marta Zabaleta en Bruno Vlahek.

Dit concert is in stand gekomen met Stichting Culturele Activiteit Schalkwijk (SCAS), Conservatorium Amsterdam en Centrum Schalkwijk