Schalkwijk gaat klassiek

Schalkwijk gaat Klassiek
Zaterdag 9 april, vanaf 14.00 uur

Op Zaterdag 9 april vindt er weer een concert plaats in de serie Schalkwijk Klassiek.
Twee violisten, Fiachra de hOra op altviool en Niel Dixon op viool, brengen een gevarieerd programma van Paganini tot Wieniawski
Fiachra heeft een Ierse achtergrond. Hij speelde in het Iers Jeugdorkest, had een solo optreden in National Concert Hall van Dublin en speelde het concert voor altviool van Walton samen met het Ulster Orkest (Noord-Ierland). Hij won diverse prijzen, onder andere bij Ireland’s National Concert Hall Young Musicians Award en de 6e nationale Altviool Competitie in Nederland.
Neil komt uit het Verenigd Koninkrijk. In 2017 en 2018 nam hij deel aan de Astona International Summer Masterclass en participeerde ook in Masterclasses van de Young Musicians Summer Academy in Debrecen (Hongarije)
Zoals al aangegeven spelen zij een gevarieerd programma bestaande uit:
  • Sibelius – duet voor viool en altviool
  • Schubert – verschillende liederen voor viool en altviool
  • Paganini – Caprice nr. 15 (solo voor viool)
  • Wieniawski – Duet  Caprices nr 2 &4 ( gearrangeerd voor viool en altviool)
  • Improvisaties op de altviool van Ierse folk muziek
Dit concert is in stand gekomen met Stichting Culturele Activiteit Schalkwijk (SCAS),