Stuif Stuif 60ste jubileum

Het populaire Haarlemse kinderevenement Stuif-Stuif viert dit jaar haar 60ste jubileum. Vandaag tekenden Maureen Posthumus, directeur-bestuurder van Hero kindercentra, Samuël Schraa, voorzitter en Edwin Gozeling, penningmeester van Stichting Stuif-Stuif, de sponsorovereenkomst voor deze extra feestelijke editie van Stuif-Stuif. Tijdens het Haarlemse vakantiefestival is Hero kindercentra een van de hoofdsponsors van het evenement. Deze zomer zijn alle kinderen van 4 tot 12 jaar van 9 t/m 20 augustus welkom in Wijkcentrum De Ringvaart in Schalkwijk.

‘Wij zijn erg blij met de steun van Hero kindercentra bij onze jubileumeditie van de Stuif-Stuif. Sinds 1 januari 2021 heeft de gemeente Haarlem jeugdwerk anders ingedeeld. Hierbij heeft gemeente Haarlem de Stuif-Stuif de kans gegeven om zelfstandig verder te gaan en dit mooie evenement te blijven organiseren. De kracht van ons festival is een eenvoudig, maar toch verrassend programma en uiteraard ons team van creatieve, enthousiaste vrijwilligers en sponsoren zonder wie het evenement niet kan plaatsvinden.’, aldus Samuël Schraa.

Maureen Posthumus: ‘De Stuif-Stuif is een begrip onder Haarlemmers. We vinden het belangrijk dat alle kinderen de kans krijgen op avontuur te gaan en plezier te maken, hen te inspireren en te zorgen dat zij de tijd van hun leven hebben. Dat komt samen in Stuif-Stuif. Ook ‘onze’ BSO-kinderen vinden het al jaren een feest om weer naar het kinderfestival te mogen in de zomervakantie. Hero kindercentra vindt het dan ook bijzonder om in dit jubileumjaar het StuifTheater te mogen sponsoren. Zeker nu de vrijwilligers voor het eerst als zelfstandige stichting het evenement organiseren. Het theater is het kloppende hart van het festival. Een plek waar de kinderen zichzelf kunnen laten zien op het open podium StuifHero’s, hun nieuwsgierigheid kwijt kunnen aan de Gast van de dag of lekker kunnen luisteren naar de verhalenverteller. En vooral heel veel plezier kunnen beleven na het lastige Corona-jaar. Samen met de kinderen kijken we uit naar een feestelijke zomer.’