Taalcoaches gezocht

Taalcoaches in Schalkwijk gezocht!

Vrijwilligers van Gilde Samenspaak bieden anderstaligen de mogelijkheid om op informele, gezellige manier Nederlands te praten. Gewoon thuis, in de huiskamer of tijdens een wandeling. De taalcoaches doen meer dan taalles geven. Zoals Hanife zegt: ”Ik was soms zelfs verdrietig en kon wel huilen. Nu voel ik me veel minder ongemakkelijk.’‘ Een gesprek met Hanife en haar taalcoach vriendin Monique laat zien dat deze manier van contact hebben en de taal oefenen beide partijen veel oplevert.

Gilde SamenSpraak is een onderdeel van het Vrijwilligerscentrum Haarlem & omgeving en BUUV Haarlem. VWC-BUUV coördineert en faciliteert het vrijwilligersproject. De uitvoering is geheel in handen van vrijwilligers. Een taalcoach en een anderstalige spreken één keer per week samen af. Het coaching traject duurt ongeveer een jaar. Met dit leuke vrijwilligerswerk krijg je een kijkje in de keuken van een andere cultuur. Gilde SamenSpraak Haarlem zoekt doorlopend nieuwe taalcoaches, met name in Schalkwijk en vooral vrouwelijke taalcoaches in verband met de verschillen in cultuur.

Stuur een mailtje naar gilde@vwc-haarlem.nl of bel 023-5300500 om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek.