Vier Het Leven

Meer ouderen in Haarlem op stap met Vier het Leven

Een groeiend aantal ouderen gaat met Stichting Vier het Leven mee naar theatervoorstellingen, films, musea en concerten. Dat constateert de afdeling Haarlem van Stichting Vier het Leven.

“Door de vergrijzing zijn er veel alleenstaande ouderen. Zij willen er dolgraag op uit, maar vinden het niet fijn alleen op stap te gaan,” vertelt Anne Marie Koster van Vier het Leven in een toelichting op deze toename. “Daarnaast ervaren we dat mensen liever ook niet de deur uit gaan als ze zich fysiek kwetsbaar voelen. Dankzij de inzet van vele vrijwilligers in de regio Haarlem worden ouderen, fysiek kwetsbaar of niet, weer in staat gesteld elkaar te ontmoeten en gezellig samen uit te gaan naar theater of bioscoop.”

Vrijwilligers van Vier het Leven halen hun gasten thuis op en samen gaan zij een avond of middag op stap. Soms met zijn tweeën, maar veel vaker met zijn drieën of vieren. Na afloop brengen de gastheren en gastvrouwen iedereen weer veilig terug naar huis.

Anne Marie Koster is coördinator Noord-Holland van de stichting. “We zien iedereen genieten en dat is ook ons streven: mensen een fijne avond of middag bezorgen door met een klein clubje uit te gaan bij wie je je welkom voelt en met wie je onbezorgd op pad bent.”

Ook voor ouderen met een rollator of rolstoel zetten de vrijwilligers van Vier het Leven zich met plezier in.

Het programma van Vier het Leven is op te vragen via het landelijke telefoonnummer 035-5245156 of via info@4hetleven.nl

Het aanbod is ook te bekijken op de website van de stichting – www.4hetleven.nl