Wereldmuziek Winkelcentrum Schalkwijk

Zaterdag 25 Januari 2020 – aanvang: 13.00 uur

– Spaanse Flamenco –

Het eerste concert van dit jaar in de serie wereld-
Muziek zal gewijd zijn aan de flamenco. In het concert komen zowel de muziek als de dans aan bod. Het concert wordt gegeven door Vicente José Santiago op gitaar, Luna Zegers , zang en Miki Maria Vos, dans. Zij zullen samen de intieme, warme en magische sfeer uit Andalusië brengen.

De flamenco is een mix van culturen en tradities. Vicente, opgegroeid in een zigeunerfamilie, studeerde aanvankelijk in Cordoba maar woont sinds 2014 in Nederland. Hij heeft zich tot taak gesteld om de emoties van de flamenco onder de aandacht van een breed publiek te brengen.
Miki komt uit Nederland en heeft een opleiding als klassiek ballerina, maar haar half Spaanse achtergrond heeft haar toch tot de flamenco gebracht. Naast haar opleiding bij Codarts heeft zij vele workshops gevolgd in Nederland en Spanje. Luna heeft een jazz achtergrond maar na een aantal omzwervingen is ook zij bij de flamenco uitgekomen. Na een studie Zuid-Indiase zang in Bangalore heeft zij de raakvlakken ontdekt met de flamenco en is zij naar Sevilla gegaan om zich onder te dompelen in deze dans, waarin zowel diep verdriet als intense levensvreugd doorklinkt.
Gedrieën zullen zij deze gevoelens in het concert naar voren brengen.

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden in het Schalkwijk Theater op het plein voor de voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk.