Winkelcentrum Schalkwijk gaat klassiek

16 december 2017 – aanvang : 12.30 uur

Uitgevoerd door Catarina en José Filipe Moura Nunes (cello en altviool)

Op 16 december wordt in het winkelcentrum van Schalkwijk het laatste klassieke concert van 2017 gegeven.
Ook nu is de Stichting Culturele Activiteiten Schalkwijk er in geslaagd talentvolle jonge musici naar Schalkwijk te halen

Deze uit Portugal afkomstige tweeling, geboren in 1996, heeft al een grote staat van dienst achter zich.
Caterina is op 11 jarige leeftijd begonnen met de cello heeft inmiddels al vele prijzen gewonnen in diverse competities. Zij volgde verschillende masterclasses bij onder andere Maria de Macedo en Dmitry Ferschtman, speelde in verschillende orkesten en werd in 2015 uitgenodigd om als jong talent met een octet samen te spelen met leden van het Concertgebouworkest. Dit jaar heeft zij deelgenomen aan de internationale Cello Academie in Polen.
Ook haar broer, José, heeft een aantal prijzen gewonnen en speelde in het Portugees Jeugdorkest en het Radio Filharmonisch Orkest. In 2015 speelde hij het concert voor altviool van Walton met het ARTAVE orkest. Momenteel is José lid van het Jeugdorkest van de Europese Unie.
Op het programma staan diverse stukken waarbij zij gezamenlijk zullen spelen maar sommige stukken ook afzonderlijk.

Toegang is gratis (meer info in de flyer)