Winkelcentrum Schalkwijk gaat klassiek

Amke te Wies
Angela Escauriaza

De komende maanden zal in het winkelcentrum Schalkwijk een viertal klassieke concerten worden gegeven. Het eerste concert vindt plaats op 29 april van 12.30 tot 13.15.
Het optreden zal worden verzorgd door twee cellisten, Amke te Wies en Angela Escauriaza.

In het concert zullen onder andere stukken worden gespeeld van Bach, Boccherini en Kodaly.
Beide cellistes hebben al vele optredens verzorgd en prijzen gewonnen. Zo heeft Amke een prijs gewonnen bij het Prinses Christina Concours. Daarnaast heeft zij aan verschillende masterclasses meegedaan o.a. bij Gary Hofman, Anner Bijlsma en Reinhart Latzko.
Angela heeft onder andere prijzen gewonnen op het Vatelat-Rampai Concours en het Intercentros Melómano Competition in Spanje. Ook Angela heeft verschillende masterclasses gevolgd bijvoorbeeld bij Aldo Mata, Asier Polo en Dimitri Ferschtman.

Het concert komt tot stand in samenwerking met het winkelcentrum Schalkwijk, de Stichting Culturele Activiteiten Schalkwijk en het Conservatorium te Amsterdam.
Toegang: gratis

Volgende concerten: 17 juni, 21 oktober en 16 december