Winkelcentrum Schalkwijk Klassiek

– Duo Meraki –
Zaterdag 21 december 2019 – aanvang: 13.00 uur

In de serie Schalkwijk Klassiek zal op zaterdag 21 december een concert worden gegeven door twee Spaanse musici, beide afkomstig uit Salamanca. De klarinet wordt bespeeld door Sergio Sanchez en de altviool door Bianca Sanchez. Beiden zijn recent afgestudeerd en vormen nu twee jaar een muzikaal duo

De naam van het duo is afkomstig van het Turkse woord ‘Merak’. Dit woord betekent zoiets als ‘iets met plezier doen’. De musici voelen zich verbonden met dit woord omdat muziek een belangrijke passie voor hen is. Het plezier om met muziek een boodschap over te brengen maar ook het plezier om met elkaar samen te spelen kan niet beter onder woorden worden gebracht als met het woord ‘Merak’. Bianca startte al op haar 9e met studeren aan het conservatorium van Salamanca. In 2013 kwam zij naar Amsterdam. Zij heeft al veel concertervaring o.a. bij het Nederlands Jeugdorkest en heeft ook meegespeeld met het Concertgebouworkest en het Orkest van het Oosten en speelt in verschillende kamermuziekensembles.
Ook Sergio startte op het conservatorium in Salamanca en vervolgde zijn studie aan het conservatorium in Amsterdam. Ook hij speelde met het Nederlands Jeugdorkest en ook met het Neue Philharmonic München. In augustus heeft hij opgetreden in Schalkwijk als soloïst bij het Ricciotti Ensemble. Ook Sergio speelt in diverse kamermuziekensembles.

Het concert begint om 13.00 uur en zal plaatsvinden in het Schalkwijk Theater op het plein voor de voormalige V&D in het winkelcentrum Schalkwijk.

Hier de flyer.